Pepparkakshus! (:

Idag började vi 9.00 men fast vi hade sovmorgon var jag nära på att komma försent! Jag hade ställt klockan på 7.40, jag vaknar när klockan ringer men tänker, ähh jag kan sova en stund till. Sen vaknar man igen 8.20 och min buss som jag skulle tagit gick 8.21 -.- haha ahh så då missa jag den och när klockan är mellan 8 o 9 går typ inga extra tåg heller så det är bara dom som går 1 gång i kvarten -.-
Så jag skyndar mig upp, klär på mig, borstar tänderna, skippar frukosten och sminkar mig. Sen rusa ner till bussen och så hinner man precis! haha lyckat! (:
När jag kommer till tåget ser jag att det ska gå 52 och då är det framme i huddinge 02 och min buss går 02 så jag skulle missa den. Michelle hade jag ringt såfort jag vaknat och hon sa att hon skulle åka före till skolan för hon skulle köpa godis till vårat pepparkakshus som vi skulle baka sen.
När jag väntat i typ 5 minuter så ser jag nån komma mot mig där jag sitter och då är det Michelle xD haha då har bussarna vart inställda för henne så hon också missat det tidigare tåget. Haha lyckat xD
När vi kommer till hudddinge så står bussen redan där så vi börjar springa fort som fan. Vi hinner precis med den också!
I skolan kollar vi på en film som heter nyckeln till frihet. Den är faktiskt bra men lite läskig. Typ flera fångar bli slagna av vakterna och vissa dör av sina skador ;s Blää
Sen skulle vi baka pepparkakshuset!
Vi börjar och gräddar alla delar i ungen. Sen kommer vi på att vi inte har nått godis. Så under lunchrasten så drar vi till bussen mot huddninge för att köpa non stopp. Vi missar bussen och ser den köra iväg. Nästa buss är sen. Efter de skulle vi tbx igen, vi var redan sena. Vi kom 10-20 minuter sent -.- Blev nerkörd i snön påväg tbx från bussen. Blev skitblöt.
Sen började vi på vårat hus igen och så här blev resultatet (:




Långsidorna 15 cm
Kortsidorna 10 cm
Höjd 16 cm

Så de var ett litet hus (:

Haha de blev jättebra tycker jag (a)
Fast vi kommer inte vinna tävlingen. Fanns ett hus som blev MYYYYYCKET bättre ;(
Ahja de var kul iallafall o vi slapp lektioner (:
Hare bäst!

Kommentarer
Postat av: Cool

CANDYSHOP BLEV BÄST! :D<33

2010-12-18 @ 10:29:21
Postat av: jaaaaaging (:

näääjj vårat! ;D <33

2010-12-21 @ 22:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0