Asså vafan!

Först började paow med de där att visa hur mycket man väger genom att ta kort på vågen när man står på den. Sen fortsatte kissie följt av amiofsweden och nu micahs.

Vafan ska dom härma varandra för?
Varför ska man lägga upp en bild på vad man väger för?
Vad är de dom vill bevisa? Att dom väger lite och att alla andra också ska göra det?

Man ska inte läsa bloggar igentligen. Alla är kroppsfixerade, viktfixerade eller utseendefixerade.
De smittar av sig på läsarna och dom gör saker som dom tänk på innan men aldrig gjort något åt.

Som jag tillexempel. Jag har alltid tyckt att jag har feta ben och konstig kropp. Men jag gjorde inget åt det. Jag läste inga bloggar då som skapar de här beteendet.
Sen började jag läsa kissies blogg och hon var då mitt inne i sin bantningsgrej och skrev som mest om den, la upp bilder på henne själv där hon e så smal att man tror att bilderna är photoshopade och jag började förståss som andra lättpåverkade jämföra mig med henne. Hon var så smal och man själv var så tjock. Man började ta hennes tips och råd och jag började äta äpple till lunch för att det var lite kalorier i. Jag började med ett intag på 700 kcal. Men efter någon/några veckor gick jag ner till 500 kcal.
Jag hade kontroll, ville bara gå ner, få smala lår, inget annat.
Tillslut så kom jag in på ett ätstörnings"hem" och efter andra gången när dom tänkte skriva in mig så kom jag på mig själv.

Varför satt jag där och snacka me en cp doktor och en käring som såg dum i huvet ut?
Varför gick jag omkring i korridorerna med anorektiker överallt omkring mig?

Jag passade inte in där. Jag behövde inte vara där. Jag ville inte bli som dom.
Och de blev jag inte heller.
Jag avbröt min behandling där på "hemmet" och började äta normalt igen.
Varför sträva efter något som bara gör en så otroligt illa, både psykiskt och fysiskt?

Idag mår jag faktiskt bra, även fast de bar var 1 vecka sen jag lämnade de där stället.

Men såfort alla dom där vågbilderna kommer ut, då börjar tankarna igen och jag får verkligen jobba för att inte ställas in på "bantningsknappen"

Jag är redan perfekt som jag ser ut, varför ska jag ändra på något?
Visst, alla har komplex för något, men låt inte någon jävla bantning som snart kommer leda till sjukdom ta över för dig. För när du väl kommit dit. Ja då sitter du där. Och kanske så klarar du dig inte ens igenom det. För att du blivit så sjuk.
Jag klarade mig, och det var tack vare min allra bästa vän, hennes syster och andra stöttande.
Taack!



Jag lovar, ni vill inte se ut som jag gjorde dom dagar då jag sket i och äta, för de här är inte fint.
Bara så sjukt jävla äckligt.
Aldrig mer!

Kommentarer
Postat av: Jane - ROCKBLOGGEN

Du är sååå fin! Du är väldigt smal dock... men jag håller helt med vad du skriver i inlägget!

2011-05-28 @ 10:52:42
URL: http://thediarybitch.blogg.se/
Postat av: En blogg om Kevin

Du har en stor poäng i ditt inlägg. Det är sorgligt hur lättpåverkad en människa är. Istället för att älska den kropp man blivit tilldelad så vill man se ut som alla andra.



Du är fin som du är.

Men det spelar ingen roll hur många gånger man hör det. Får man en kommentar om att man är tjock och ful - så är det den man tar till sig.



Men du ÄR fin! :)



2011-05-28 @ 10:58:02
URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0